2014. augusztus 23., szombat

Glutén- és kazeinmentes pogi

Rég volt már recept. Most sem lesz...Miért? Mert ad hoc dobtam össze tegnap nagyszülőkhöz indulás előtt, nem írtam fel az arányokat. Viszont minden várakozásom ellenére olyan szép és finom lett, hogy lefotóztam. Az ízét sajnos nem tudom itt megjeleníteni. Egy laza leírást azért adok a munkafolyamatról, gyakorlott és/vagy vállalkozókedvű konyhatündéreknek így is menni fog.

Szóval nem recept, hanem életkép. A glutén, cukor, laktóz, tehéntej elhagyása mellett most jött el az ideje, hogy a kazeint is teljesen kiiktassuk.

Hihetetlen, de már pár nap alatt is látszott a hatása. Nyári allergia (köhögés, orrfolyás) alábbhagyott, hisztik, tesóval való konfliktusok (mindkettőt a nyárvégi unalomnak tulajdonítottuk) szinte eltűntek.
Miért is pogi?
Gyerekekkel Apósomhoz készültünk, abból a célból, hogy otthagyjuk őket két vidám (nekünk pedig pihentető) napra. Bizony a mi kis diétásunkat ilyenkor nem árt felszerelni kenyérrel, péksütivel, neki való édességgel. Hiszen neki is kell valamit enni, amikor tesója és unokatesója jóízűen majszolják a fehér kenyeret, sütit és egyebeket. Kenyér kész, paleo sportszelet kész, Anya a heti hajtástól hulla fáradt, család türelmetlen, konyhában kupi...
Kéne még pogácsa! Azt szereti. Hátha a többiek is esznek belőle.

Hogy is nézett ki a munkafolyamat?

  • Két kisebb szem krumplit megpucolva feltettem főzni. Amikor megfőtt, pürésítettem.
  • Fél liter langyos vízben egy evőkanál mézzel felfuttattam fél csomag élesztőt, majd hozzákanalaztam 3evőkanál utifű maghéjat. 
  • Amikor az utifű maghéj szépen megdagadt (2-3 perc), beleborítottam a keverőtálba, rá az összetört főtt krumplit, rá kb 4-5 evőkanál kókuszzsírt (ezt ne sajnáljuk bele, mehet több is), ráöntöttem nem tudom mennyi barna rizslisztet, kukoricalisztet, mandulalisztet (ez fontos, hogy legyen benne, de arányaiban kevesebb, mint a másik kettő), ráütöttem 1 tojást, tettem bele 1 evőkanál sót, majd bedagasztotta a gép. Olyan kalácstészta állaga lett (menet közben még kapott egy kis vizet, hogy olyan legyen).
  • kb 10 percig pihentettem, majd kinyújtottam, kicsi pogiszaggatóval kiszaggattam.
  • mivel nem volt otthon több tojás, megkentem alaposan kókuszzsírral, szórtam rá szezámmagot
  • a tepsit is alaposan kikentem kókuszzsírral, ráhelyeztem a pogikat és kisütöttem.
Eredmény: igazi krumplis pogácsa íze lett. Nem csak olyan "ahhoz képest, hogy mindenmentes, egészen jó", hanem tényleg! Nagyfiam, Kisfiam, Unokatesó kettesével jártak rá, a fönti képen lévő doboz pogi nem érte meg az estét.
Ja, Tatának elfelejtettünk szólni, hogy most már tejtermékmentesek is vagyunk, úgyhogy tele volt a hűtő sajttal. De ezen nem görcsölünk, lényeg, hogy itthon már profin kazeinmentes a főzés, annyi sajt nem fog neki ártani! Fontos, hogy a konyhai zsonglőrködés közben sose veszítsük el optimizmusunkat!





6 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehet! Lehet, hogy kipróbálom!!!

    VálaszTörlés
  2. Vettem utimagfüvet, úgyhogy jöhetnek a receptek!!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon sok gluténmentes recept alkotóeleme az utifűmaghéj, mert a kelt tésztákat nagyon jól "emeli" (ugye a sikér hiánya miatt azok nem kelnek meg), ezen kívül nagyon jól sűrít krémek esetében. A nem kelt tésztáknál is pl a maglisztből készült tésztákat homogénebbé, gyúrhatóbbá teszi. Ezen kívül nagyon jó hatással van az egészségre, regenerálja a beleket. Örülök, hogy vettél, lesznek még bőven utifüves receptek:-)

    VálaszTörlés
  4. Ma végre nekiálltam. Szívesen elküldeném a képet, mert nagyon guszta lett!!! Csak nem tudom itt hogyan kell....Egy kicsit csaltam, mert nekem a tészta nagyon ragadt úgyhogy a kiszaggatáshoz búzalisztet használtam, de különben mindent a leírásod szerint. Nagyon finom és irdatlan mennyiség!!!

    VálaszTörlés
  5. De örülök! Valóban kicsit ragadós a tészta, de persze ennyi "csalás" belefér.

    VálaszTörlés

Szia!
Szeretném, ha megjegyzéseiddel, hozzászólásaiddal segítenél nekem kitalálni, hogy mi is az, ami az olvasóimat legjobban érdekli, mi is az, amiben segíteni tudnék?